Projekt Lite – Lost in Transition Europe koncentruje się na zbadaniu w krajach partnerskich obecnie funkcjonujących strategii wspierających włączanie w ramy systemu kształcenia wyższego osób nie spełniających wszystkich warunków kwalifikacyjnych (brak wymaganego wykształcenia formalnego, długa przerwa w uczeniu) lub rekrutujących się z grup niedoreprezentowanych (ze względu na płeć, miejsce zamieszkania, etniczność, kraj pochodzenia).
Program: LLP Erasmus Multilateral Project, Social Inclusion in Higher Education
Czas trwania: 01.10.2011 – 30.11.2013
Instytucja koordynująca: University of Wolverhampton, Wielka Brytania
Instytucje partnerskie:
- Uniwersytet Łódzki, Polska
- University of Algarve, Portugalia
- University of National and World Economy, Bułgaria
Strona internetowa projektu
www.lite-project.eu
Cele projektu:
W przypadku edukacji wyższej kwestia zakwalifikowania się i ukończenia pierwszego roku studiów są kluczowe dla zwiększenia dostępności i pomyślnego kontynuowania kształcenia przez studentów z grup słabo reprezentowanych. Celem projektu jest zrozumienie obecnie stosowanych strategii krajowych, wspierających rozpoczęcie przez uczniów edukacji wyższej oraz stworzenie i rozwój nowych strategii i zasobów dydaktycznych w tym zakresie. Projekt skupia się na zwiększeniu uczestnictwa niestandardowych uczniów (osoby z brakami w wykształceniu, powracające do edukacji formalnej itp.) w ramach edukacji wyższej oraz grup będących w mniejszości w przypadku tego typu edukacji. Projekt ma za zadanie stworzenie strategii i zasobów wsparcia zarówno w zakresie rozpoczynania przez te grupy edukacji wyższej, jak i ukończenia pierwszego roku studiów.
Rezultaty projektu:
- Analiza i porównanie istniejących strategii i zasobów wspomagających etap przejściowy i pierwszy rok studiów w krajach partnerskich projektu. Obejmuje to dostęp do informacji oraz doradztwa, a także wsparcie umiejętności z zakresu uczenia się od etapu wstępnego po pierwszy rok studiów.
- Strategie i modele pomocnicze do wdrożenia, uwzględniające określone w badaniu elementy, dostosowane do specyfiki każdego z partnerów konsorcjum.
- Interaktywne zasoby dla studentów, pomagające w okresie przejściowym od przygotowania po pierwszy rok studiów wyższych. Na tym etapie personel wykorzystujący zasoby będzie korzystać ze wsparcia materiałów doradczych i pomocniczych.
Więcej informacji o projekcie udziela
Marcin Gońda
e-mail: marcin.gonda@uni.lodz.pl
tel.: (42) 635 47 52